Kampaň Vánoce bez násilí, kterou náš spolek více než 14 let usiluje o změnu kruté vánoční tradice, bývá v médiích či některými obchodníky dezinterpretována. Například společnost Makro ve své tiskové zprávě z 19. 11. 2024 uvádí, že se k iniciativě připojuje tím, že nebude nabízet žívé kapry před svými obchody. Naše kampaň však proti prodeji živých ryb nebojuje, cílem kampaně je, aby si lidé kapry nekupovali vůbec (ani živé, ani mražené, ani jiné ryby nebo jakákoliv jiná zabitá zvířata - proto Vánoce bez násilí). K utrpení kaprů totiž nedochází pouze na prodejních stáncích před Vánoci, ale je to celý krutý proces, který začíná už podzimními výlovy. Utrpení se tedy týká i ryb prodávaných jako porcované. Celý proces máme podrobně popsaný na kampaňovém webu.

Ačkoliv znemožnění prodeje živých ryb považujeme za pozitivní krok, aktivně ho v kampani nijak nepropagujeme, protože není dostatečný. Ohrazujeme se však proti zneužívání a dezinterpretaci kampaně pro účely marketingu. Těžko věřit tomu, že obchodníkům jde o blaho ryb a ne spíše o lepší PR a zvýšení prodeje porcovaných ryb pod vlastní značkou.